Câteva minute în Bulgaria

20170715_185338

Tu știi care sunt vecinii României? Așa începea tata să mă învețe geografie. Așa începeau tachinările lui ca să mă facă să pun mâna pe atlasul ăla învechit primit de la verișorii mei mai mari care au trecut prin același chin. Spun chin că nu aveam nici o treabă cu geografia la momentul respectiv, știam doar să-mi atârn cheia de gât și să mă ascund în spatele blocului. Așa sunt părinții vor să te învețe de bine, dar tu. încăpățânat de fel, tot cu ale tale rămâi. Stai liniștit, tati, acum știu cine sunt vecinii.

Am auzit de la mulți prieteni de ai mei că au vizitat Bulgaria și mereu eram la fel de neinteresată. Nu m-am gândit niciodată să văd cu ce se laudă vecinii noștri. De fel nu sunt curioasă, dar acum aveam așa un gram de curiozitate.

Apelul a venit de la Bogdan care era deja de 2 săptămâni în Constanța. Ne aștepta entuziasmat de această excursie. Deja era documentat tipul, unde mâncăm, ce pozăm, unde bem o cafea, câți kilometri facem, tot. Cred că a fost singura dată când baby a fost relaxat la aceste detalii. Săracul, mereu caută cu mult mai mult decât mine. Nu am de ce să îi plâng de milă că îi place să facă pe ghidul.

Eram relaxată și eu deși auzizem povești cu sfârșit nefericit despre anumite excursii în Bulgaria. Multor oameni le-au fost furate mașinile, sparte sau speriați de diverși indivizi pe timpul nopții. Acum, știi cum e? Nu poți pleca la drum cu așa ceva în cap, dar nu poți nici să fii 100% relaxat. Mai ales că tata, înainte să plec, îmi scrie clar că au auzit că bulgarii sunt mai hoți ca noi. Nici eu, nici baby nu am râs. Am zis că putem să râdem după, poate o să râdem mai bine.

Era sâmbătă și știam că va fi cât de cât aglomerat. Ne-am început ziua devreme, am plecat pe la nouă dimineața și ne-am îndreptat spre o cafea bună. Nu aș putea să mai plec fără să gust un strop din cafea. Ne-am gândit să oprim la Haute Cup în Constanța. Am găsit un loc de parcare și deja salivam la meniu. Cum am intrat, direct mirosul de cafea ne-a lovit nările ca un upercut. Și acum mi se face poftă. Băieții, foarte amabili ne-au urat drum bun și ne-au pregătit paharele take away (la pachet).

După ce am făcut o poză pentru Instagram, am pus pe Google Maps destinația și duși am fost. Eram 5 în mașină, voie bună. Pentru o excursie în Bulgaria recomand să aveți și lei la voi, dar mai bine e să aveți leva. Noi am avut și și. La unele restaurante am putut plăti în ambele monede. Ce trebuie să mai știți este că vinieta pe o săptămâna este 15 leva și o puteți achiziționa de la vamă. O leva este aproximativ 2,4 Ron. Am oprit și am luat vinieta. Nu era atât de aglomerat pe cât mi-am imaginat eu. Intrarea in Bulgaria nu a fost ceva wow, câmp de levănțică, diferite culturi, regiuni sărăcăcioase rău.

Dacă ai fost prin Tulcea la noi deja ești familiar cu treaba asta. Noi am avut 85 de leva pentru două persoane din care am plătit intrare la Castelul  Reginei Maria 6 leva și la Grădina Botanică 8 leva. Ajunși în Balcic eram cu ochii după albastrul mării. Balcic este un oraș la țărmul Mării Negre, în regiunea Dobrici, Dobrogea de Sud, din nord-estul Bulgariei, situat la o distanță de 42 km de Varna. În prezent este una dintre atracțiile turistice ale Bulgariei la Marea Neagră.

Castelul mă așteptam să fie ceva mai mare și impunător, dar din contră, este micuț și cochet. Când intri în Grădina Botanică, pentru început ai senzația că te plimbi cumva în cerc. Apoi începi să observi locul magic în care te afli. Floricele, cactus, vin de trandafir, apă de trandafir, dulceață de trandafiri, seră cu multe exemplare de plante. Veți putea vedea și în video despre ceea ce vorbesc.

După ce am colindat împrejurimile, foamea a început să-și facă simțită prezența și am mers spre următorul nostru obiectiv turistic: ferma de midii Dalboka.

Acest restaurant cu o terasă imensă și superbă aduce spre atenția clientului mai multe sortimente de midii plus specialități din pește. La intrare puteți admira ceea ce ați putea comanda, aveți un fel de mostră a preparatului. Noi nu am știut asta și am comandat așa după ureche. Vlăduț a ieșit cel mai bine dintre noi, ca de obicei. Și-a comandat niște midii trase la tigaie cu legume. Le recomand, însă nu le recomand pe ale mele. O să vă las și o poză cu meniul. Ce delicioase au mai fost ale lui și cele mai aspectuoase.  Totalul pentru ceea ce am mâncat la Dalboka, midii plus băuturi a fost de 20 de leva amândoi. Am mai băut ceva și pe la Cap Kaliakra, următorul punct turistic de pe listă, de aproximativ 10 leva. Am fost super modești când a venit vorba de mâncare, nu ne-am aruncat, am gustat puțin din toate, mai ales ce era tradițional. Țineam foarte mult să gustăm acele midii pentru că eram și curioși de  gust, nu mai încercaserăm până atunci.

Ziua a trecut foarte rapid și a fost incredibil de frumos. Apusul ne prindea spre ultimul obiectiv dar eram presați de timp. Începea ușor să se întunece dar nu am renunțat. Măcar să vedem despre ce era vorba. Nici nu mai puteam plăti că nu mai era nimeni. Uite un sfat bun, mergeți mai pe seară, nu se percepe taxă. Glumesc, dar așa ne-a prins pe noi. Am zis să vedem și noi puțin împrejurimile. Se numește Yailta și este o rezervație naturală. Ce am văzut noi sunt mormintele din piatră și o micuță peșteră. Ce puteți vedea voi? Fortăreața, mormintele din piatră, peșterile, Biserica Sfinții Constantin și Elena care se află într-o peșteră imensă și templul trac. Vă sfătuiesc să vă faceți timp pentru așa rezervație. Noi regretăm că nu am avut.

Pe drumul spre casă ne întâmpinau eolienele. În oboseala pe care o simțeam le asemănam cu niște avioane. Am intrat și ieșit pe la Vama Veche. Nu ai nici o altă taxă doar să nu uiți să iei vinietă.

Poate te-am făcut puțin curios. Poate o să le faci și tu o vizită vecinilor noștri. Eu atât am avut de povestit. Vă mai las și un video și apoi decizia stă în mâinile voastre.

Cu drag,

Elena.

Advertisements
This entry was posted in Travel with me in the whole world and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.